DoeiBye - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van HanJimFem Zuid-Afrika - WaarBenJij.nu DoeiBye - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van HanJimFem Zuid-Afrika - WaarBenJij.nu

DoeiBye

Door: Jimmy en Hanna

Blijf op de hoogte en volg HanJimFem

07 September 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Bij aankomst om 12 uur in den avond stond het Turkse stoombad nog aan. Vreselijk heet. We kwamen aan in ons hotel (in een of andere Indiër buurt) waar het ook zo ontiegelijk warm was. Maar goed, airco aan (die geluiden maakte alsof je in bad een wind laat) en die luiken dicht. De volgende dag begon de tour door de stad, leek wel of je op een inductieplaat liep op stand 9. Niet normaal heet. Gelukkig waren de metro's en al het andere voorzien van verkoelingssystemen (en veel stinkende mensen). Een hoop gezien, vooral binnen: enorme winkelcentra, skibaan, fonteinen, aquarium enz enz.

Op vrijdag was er een familiereünie, neef Lukas van de Water werd bezocht. Zijn ergens beland in een hotel met bar en drankjes (nou vooruit, we nemen er nog een). In Dubai hebben ze 2 geloven, dat is ten eerste de Islam, maar waar ze nog meer in geloven is geld. Vandaar de mogelijkheid tot de alcoholische versnaperingen. De avond verliep voorspoedig en de naam van de Water is weer even op de kaart gezet in die zandbak. Gelukkig hadden we de volgende dag om 10 uur een bezoek aan de hoogste toren ter wereld gepland, dus dat was ook echt geweldig. In een bloedgang die toren bezocht (nieuw wereldrecord) en met plankgas terug om even de ogen de rust te geven van eerder opgedane indrukken...

De laatste dag hadden we een safari in de woestijn. Leuk crossen met de jeep, kamelenrijden, uit eigen keuken eten. Alles was mogelijk (tegen een kleine vergoeding natuurlijk). Lady, please close your leggs, werd ook gezegd voordat we de wilde tocht door de woestijn moesten ondernemen met de Jeep. Erg leuk, maar niet iedereen was er van onder de indruk (Stop, laat me eruit, vreselijk, ik ben misselijk). In het donker reden we terug met de gedachte dat de rit iets minder heftig zou zijn dan de heenreis. Maar niets was minder waar, gewoon nog een keer keihard door die woestijn, heuvel op heuvel af. Waar Fem en Jim zaten te genieten, vond ik het vreselijk. Maar het was zeker de moeite waard!

De volgende ochtend vroeg op weg naar het vliegveld. DOEIBYE!!
Na een 9 uur durende vliegreis eindelijk aangekomen in Kaapstad. Hier zitten we nu een week. Deze eerste week hebben we volop kunnen genieten van de stad, gezelligheid, eten en mensen. We hebben het getroffen met onze kamers en huisgenoten. Allemaal ontzettend gezellig! Morgen hebben we onze eerste stagedag. Fem bij groep 3, Han bij groep 4 en Jim bij groep 6. Heel leuk maar toch ook wel spannend!

• 08 September 2014 - 21:09

Sandra:

Leuk reisverslag! Wat een ervaringen Hanna, Ben benieuwd hoe het jullie is bevallen die eerste stagedag!

HanJimFem

Een land dat zijn rust steeds meer weet te vinden, na een onrustige en onstuimige geschiedenis. Langzaam vormt de natie zijn gewilde gezicht. Dit proces wordt bruut verstoord door een de komst van hete en woeste wervelstormen. Gewapend met lege kelken en een enorme dorst naar nat druivensap zal deze storm over het land teisteren en hun toorn loslaten op het maagdelijke land. Een nieuw hoofdstuk kan geschreven worden na de komst van de Big Three. Het land zal nooit meer het zelfde zijn, verrijkt met de wijsheid van de Verstandigen uit Holland en een plundering van de wijnvelden. Op de stranden zullen ze op hun zetels neerstrijken om te kunnen genieten en te snoepen van de plaatselijke exotische specialiteiten.

Actief sinds 11 Aug. 2014