Kaapstad, eerste weekjes - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van HanJimFem Zuid-Afrika - WaarBenJij.nu Kaapstad, eerste weekjes - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van HanJimFem Zuid-Afrika - WaarBenJij.nu

Kaapstad, eerste weekjes

Door: Keizer Tiberius

Blijf op de hoogte en volg HanJimFem

15 September 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

De eerste dagen in Kaapstad zijn goed verlopen. Weer was goed, wijn smaakt ook niet verkeerd en het eten is perfect. De dingen die we tot nu toe hebben geleerd zijn: sushi is lekker, Waterfront is gezellig en uiteten gaan is goedkoper dan thuis koken. Dat laatste zorgt er dus voor dat we gedwongen buiten de deur moeten eten om een beetje op de centjes te letten. Achja, we passen ons ook zoveel mogelijk aan.... De eerste paar dagen waren we gelukkig vrij en hebben we wat puntjes op de i kunnen zetten. een auto gehuurd (wel een automaat want ik ga dus echt niet in een schakel auto rijden, eens een diva...) even naar de kapper geweest, de lokale masseur bezocht en een scheerbeurt genomen bij de plaatselijke messenslijper.
Anyways, we hebben al een aantal dingetjes bekeken (nog lang niet alles en ook te veel de binnenkant van de ogen...) Een kleine schep uit de collectie van bezienswaardigheden (met een beoordeling erachter tussen haakjes) zijn: Robbeneiland (interessant maar ook vreselijk, ook in een bloedgang bezocht), Clifton beaches (heerlijk) Tafelberg (sjitterend!), Lions head (enige wandeling in het donker), wedstrijd van bafanabafana bezocht, de old biscuit markt bezocht (te leuk, alleen maar eten, drinken en van oesters tot hamburger, oja en ook cocktails). Zo nu en dan hebben we ook een bar bezocht waar we dan maximaal 1 drankje hebben gedaan (zo zijn wij) en wat lopen hier lelijke mensen(sarcastisch). We hoeven ons dus ook geen zorgen te maken voor verkering....

Dan stage.... Een vlek op ons mooie blazoen. Er zijn leukere dingen te doen in Kaapstad dan naar school te gaan en les te geven. Jim moest zijn eerste dag alleen staan, Han heeft wat connectie problemen met haar mentor en Fem heeft wat meer geluk, die heeft haar draai al lekker gevonden. Het cultuur verschil is er, maar is geen gapend gat wat wij niet kunnen overbruggen, maar toch is het heel anders. Een klas vol met leipe kinderen die helemaal losgeslagen zijn (schelden, slaan, elkaar verraden enz) bij Jim z'n klas... What doesn't kill you, makes you stronger... Nou dan kom ik denk ik als Tarzan terug....

Toch, naast het enorme gezeik over stage genieten we wel erg (wijn helpt voor het vergeten en verdrin(k)en van problemen in het mooie lente zonnetje.
Deze week gaan we de weekenden even vol plannen met leuke dingen (Hermanus, kajakken met wlalvissen, wijntours, wildernis safari)!

HanJimFem

Een land dat zijn rust steeds meer weet te vinden, na een onrustige en onstuimige geschiedenis. Langzaam vormt de natie zijn gewilde gezicht. Dit proces wordt bruut verstoord door een de komst van hete en woeste wervelstormen. Gewapend met lege kelken en een enorme dorst naar nat druivensap zal deze storm over het land teisteren en hun toorn loslaten op het maagdelijke land. Een nieuw hoofdstuk kan geschreven worden na de komst van de Big Three. Het land zal nooit meer het zelfde zijn, verrijkt met de wijsheid van de Verstandigen uit Holland en een plundering van de wijnvelden. Op de stranden zullen ze op hun zetels neerstrijken om te kunnen genieten en te snoepen van de plaatselijke exotische specialiteiten.

Actief sinds 11 Aug. 2014